2013. február 23.

3G


Kéri László 1993-as nagyinterjújából tudhatjuk, hogy Orbán Viktor gyerekkorában még nagyon szeretett olvasni: 
„emlékszem, még az ágyba is becsempésztem zseblámpát, s villanyoltás után a paplan alatt próbáltam a Gőgös Gúnár Gedeon következő szakaszáig eljutni”.
Mondják, hogy a gyerekkori olvasmányok vannak a legnagyobb hatással az emberre – alighanem ez lehet a helyzet Orbán Viktor esetében is. A még ma is népszerű mese ugyanis így kezdődik:
„– Csak én vagyok bátor széles e határban! Csak én vagyok az úr! – kiáltozott Gedeon, a gúnár, kora reggel a baromfiudvarban.”
Az interjúból nem derül ki, hogy a kis Viktor végül eljutott-e a paplan alatt a Gőgös Gúnár Gedeon utolsó részéig – de valószínűleg nem, mert akkor talán a mese végére is gondolna néha. Tudniillik erre:
„Gőgös Gúnár Gedeon pünkösdi királysága véget ért. Csirke, kacsa kinevette, s árulását nem feledte.”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Free counter and web stats