Hoffmann Rózsa, a sokat próbált pedagógus "új alapokra kívánja helyezni a közoktatást, új szemléletet akar meghonosítani". Hogy milyet? Hát "emberközpontút", mi mást? Merthogy nem az volt ám eddig, hanem "piaci szemléletű". De most majd ez is emberközpontú lesz, mint minden.
És mi az, aminek a kidolgozása haladéktalanul megkezdődik? Igen, igen: a NAT-é.
Ha van valami, ami kiszámítható Magyarországon, az az, hogy ahány kormány, annyi új Nemzeti alaptanterv. Sőt, ahány oktatási miniszter, annyi NAT. Most ugyan csak államtitkár irányítja az oktatásügyet, de természetesen neki is az az első dolga, hogy megváltoztassa az előző alaptantervet. (Na jó, csak a második dolga, mert akadt feladat, amely még sürgősebb volt: visszaállítani a buktatást.)
Az új NAT "rögzíteni fogja a közoktatás kötelező tartalmi alapjait" - mondja Hoffmann Rózsa. Mert az mégiscsak tarthatatlan, hogy az iskolák összevissza tanítanak, amit csak akarnak.
Tehát - ahogy azt már egy hónapja kilátásba helyezte -: rend lesz végre. És munka. Meg kötelességteljesítés. És akkor "rövidesen szét fog oszlani a letargia köde".
Úgy legyen.
Pazuzutól Pazuzuig. Mezopotámiai istenek és démonok a Szépművészeti
Múzeumban
-
Kiállításra úgy indul az ember, ahogy ismeretlen város felderítésére: az
egyes épületek – itt: kiállított tárgyak – szépségén és jelentőségén túl
azt pr...
"emberarcú"-t nem? mekkora zűrzavar atyaég :D
VálaszTörlésNem, nem: emberközpontút. (Hacsak az MTI el nem ferdítette az államtitkár asszony szavait. De azt nem mernék megtenni.)
VálaszTörlésPedig milyen jó volt Magyar Bálint az ő kakaóbiztos számítógépeivel...
VálaszTörlésHát bizony, bizony, ahogy azt különböző fórumokon ízekre is szedte az ember - mármint annak idején, elvégre ha nem tetszik valami, akkor rúgjunk még az oroszlánba, amikor az még él -, na és hát a masinánkénti egymillió tényleg arcpirító volt. És ez elég nagy kár, mert azóta is jobbára csak ezt bírják emlegetni, szemben azzal, ami viszont tartósan kárt okozott, illetve továbbra is okoz ennek az országnak: a középiskolai szintű ismeretekből korrepetálásra szoruló egyetemi, főiskolai hallgatók tömegéről. Az egyetemek alapvető ismeretek hiányában is megtartják hallgatóikat, hiszen mindenképp kapják utánuk a normatív támogatást, elegendő az intézmény hallgatójának lenni, tudás nem szükséges.
VálaszTörlésVégeredményként tudatlan diplomások lepték el e hazát. (Egy 2009-es egyetemi rangsorban az ELTE is csak valahol a 400-500 között, a szegedi egyetem pedig 500-600 között szerepel http://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2009/results)